Måndagen den 8:onde Oktober 2012

Idag gick jag ju som sagt i skolan till kl 14.30. Jag åkte sedan direkt till stallet från skolan. I skolan har vi under dagen haft SO prov vilket jag tyckte det kändes som att det gick bra. Vi har även haft tyska glosförhör samt engelska glosförhör vilket också kändes bra!
När jag och Malin kom till stallet så bestämde vi oss för att vi skulle smörja och olja in Ivans sadel och träns eftersom han ändå inte skulle ridas idag(Han är halt). Det höll vi på med i ca: 40 minuter. Malin träffade även en kompis en liten kort stund.
När vi var klara med det gick vi bort till Ivans box och ställde os och ryktade och skötte om honom i ca:30-40 minuter. Han var väldigt lerig och dammig så vi hade säkert kunnat stå där i ett par timmar till utan att han blev helt ren. Eftersom vi hade lite tid över innan jag behövde gå och byta om inför min lektion så gick vi upp till stora ridhuset och satte oss för att kolla på en privatlektion.
När det var ca: 15 minuter kvar innan det var samling innan min lektion så¨gick vi ner och så bytte jag om. Vi gick sedan in och kollade vad det fanns för höstlovs aktiviteter. Jag hittade en jag tyckte verkade intressant och den anmälde jag mig till sen efter lektion. Ett inlägg om lektion kommer sen.
Det jag anmälde mig till var en privat träning i liten grupp för den ridläraren jag har i min grupp just nu. Elin heter hon. Jag anmälde mig på fina lilla Zingo så vi får hoppas att jag får rida honom.
Imorgon kommer dagen se ut på det sättet jag skrev ut på schemat igår. Föresten så om ni har tid över och vägarna förbi Eskilstuna så kan ni väl ta och åka till Sundbyholmstravbana vid 12.20 för att hejja på min moster som tävlar där i lopp 5(tror jag). Jag kan tyvärr inte va där och se det eftersom jag ju har del 2 av mitt SO prov imorn eftermiddag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide