Dagens ridpass 8/10 2012

Idag red jag Ronja. Hade hellre ridit Zingo men det gick helt okej att rida Ronja också.
Vi red skänkelvikning längs långsidan och när vi ridit halv långsidan så skulle vi göra en 10 meters volt för att sedan rida ut på spåret igen och fortsätta med skänkelvikningen. När vi påbörjade skänkelvikningen skulle vi rida skänkelvikning med hästens huvud vänd ut mot staketet(Ja, vi red utomhus på ridbanan) och efter volten skulle vi göra precis tvärtom och rida skänkelvikning med huvudet in mot ridbanan.
Ronja jag gick bra och jag tyckte att hon lyssnade rätt så bra på mig när vi gjorde skänkelvikning undan för höger skänkel men när det sedan var dags för skänkelvikning undan för vänster skänkel så ville hon inte alls. Dock så gick det stundtals rätt så bra på det hållet också men inte ens i närheten av hur det gick i det andra hållet. 
Efter vi ridt den övningen ett tag så började vi göra den i trav också det gick väl ungefär lika bra som i skritt.
Hon var dock riktigt fin och lyssnade väldigt bra när vi red galopparbete och fattade galopp väldigt bra, både från skritt och trav.
För att sammanfatta det hela så är jag väldigt nöjd med galopparbetet. Jag är inte jätte nöjd men helt okej nöjd över skänkelvikningarna undan för höger skänkel och inte speciellt nöjd över skänkelvikningarna undan för vänster skänkel. Jag fick se en lite snutt av när jag red eftersom min mamma filmade lite när jag red och sen förklarade hon dessutom vad jag kunde göra så att hon skulle gå bättre och bli enklare att göra skänkelvikning på.
Bild från ridskolans hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide