Bästa huvud och utryck

Godmorgon!
Imorse när klockan ringde vid 08.40 gick jag upp och släppte ut hundarna. Klädde på mig och gjorde hund mat. Tog in hundarna. Gick ut med dem på promenad. När jag kom in duschade jag och gav hundarna mat. Sedan fick jag äntligen äta frukost och sedan har jag bara suttit vid datorn.

Igår var det ju utställning för alla hjorthundarna och det blev väl inte några framstående placeringar för Lisa, Alice, Duffy och Daisy men för Cissi gick det dessto bättre. För dem andra utom Cissi så kommer jag inte ihåg deras placeringar men Cissi blev BIS(Best in show) veteran(Hundar över 8år, Cissi är 9,5år) och blev för andra året i rad(3året totalt har jag för mig) vinnaren av "Bästa huvud och utryck". Vad det betyder för står ni nog på namnet. Det är en speciall klass som bara är med på den här utställningen så det är kul att det gick så bra för Cissi.
Idag är det 2 hjorthundar som ställs ut och ikväll så kommer Cissi och Lisa hem så då har jag 5 hundar hemma att ta hand om tills på tisdag kväll.
Cissis extremt fina rosetter gjorda av Eva Vobornikova från Tjeckien som är Duffys uppfödare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide