Rodeo

Har kommit hem från ridningen(och såklart även skolan) nu. Idag red jag Bello han var rätt seg ibörjan och så. Vi skulle rida följa Jon och det gick bra ända tills en valde att vi skulle galoppera för då vart Bello helt pkötsligt VÄLDIGT spänstig och började dra ner huvudet och bara rusa rakt framåt samtidigt som han sparkade bakut och höll på.. Jag ramlade i alla fall inte av vilket var en himla tur eftersom jag ju redan har så pass ont i mitt knä.. Men han betedde sig som en liten rodeo häst tyckte jag och flera av föräldrarna till dem i min ridgrupp. Någon kom fram efteråt och frågade om jag inte var rädd när han höll på sådär. Jag var faktiskt inte speciellt rädd, mest bara förvånad över att han helt plötsligt fick en sådan himla fart. Han skulle ju försöka springa om dem andra hästarna framför också men det fick han ju inte!
Bild från Stora Ekebys hemsida!
Jag hade ju prov idag också och det kändes som det gick rätt så bra! ;) Det var någon fråga som jag hade lite svårt att svara på men annars så tror jag det gick rätt bra! Nu ska jag gå ner och få mit knä fixat så det blir inga mer inlägg idag, hade tänkt göra några fler men jag kom inte in på blogg.se tidigare så det gick inte. :/
Jag har också fått en ny mus! :D En röd trådlös en som ser likadan ut sommin gammla som pajade förutom just det där att den här är trådlös och det var inte den andra. ;)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide