55 minuter.

Har precis ätit efter att ha kommit hem från skolan. Åkte länger tid med bussen idag, åkte 55min och jag brukar åka 30min på eftermiddagen. Missade i och för sig bussen helt imorse eftersom jag bara tänkte "blunda" en liten stund till, det vart inte någon liten stund och jag vaknade av att jag hörde bussen åka förbi utan för.. Ingen bra början på dagen precis. :/
Okej, tillbaka till varför jag åkte buss så länge.. Det berode på att vi hade en annan buss än den vi brukar ha och den var lite mindre så alla som skulle åka med idag fick inte plats. Det är några yngre barn från en annan skola som åker med våran buss just på tisdagar och och då blir bussen verkligen helt proppfull när vi har den stora busen så ni kan ju tänka er hur det vart nu. Alla vi som går på den skolan fick hoppa in först och dem som skulle till samhället närmast(Där även skolan alla de yngre går finns) fick hoppa av när vi kom dit. Vi andra som skulle någon annan stans fick sitta kvar medans bussen vände och körde tillbaka till skolan och hämtade upp alla dem småbarnen och körde dem till deras skola. Sen så körde vi upp några till som bodde en liten, liten bit ovanför det där samhället som inte redan hoppat av bussen.
När vi kommit så långt hade det gått 30min... Då åkte vi iväg och körde den vanliga turen vi brukar köra vilket brukar ta ca 25 och sen fick jag ÄNTLIGEN komma hem! ♥
Bild på en av deras bussar.
För övrigt så jobbar min mamma på samma bussfirma som kör våra skolbussar och genom henne har jag fått veta att dem(Bussbolaget) kör Svenska fotbollslandslaget för herrar! Hehe, en poäng till henne. ;) Vet även att Zlatan har en egen speciell plats i den bussen. :)
Men nu måste jag faktiskt sluta annars kommer inlägget aldrig ta slut.. Jag får skriva mer sen.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide