Tankar..

Under dagen(Och för övrigt till och från i fler veckor men specifikt idag) så har jag gått och tänkte på om det är normalt att tycka si och så men idag, igentligen alldelles nyss kommer jag underfund med att det inte spelar någon roll om det är normalt eller ej, jag känner/tycker så och det är så det är, PUNKT! Det kan ingen ändra på, den enda som ändrar på vad jag tycker och känner är jag själv.
Sen spelar det inte någon roll hur många som tyker som jag, jag kan tycka att t.ex. choklad är jätteäckligt(vilket jag förövrigt faktiskt tycker, fast det hör inte dit) och då får jag göra det! Ja går inte runt och tänker: Åh jag undrar om det är så många som inte tycker om choklad för om alla tycker om det måste ju jag ändra mig eftersom jag vill ju inte var onormal! Så går iaf aldrig JAG runt och tänker.
Däremot har jag ofta funderat på det här med känslor, typ är det normalt att man tycker synd om en person bara för att den ser ut och frysa fast man själv fryser minst lika mycket och sig själv, den tycker man inte synd om heller! Det är helt normalt för mig att tänka så, sen om *Namn* inte alls tycker synd om den personen, det är den persons åsikt, inte min!
Hade den haft samma känslor för personen ifråga hade den kanske känt på samma sätt som mig, det vet inte jag. Den personen kan ha reagerat på ett helt annorlunda sätt och det är helt okej. Man ska stå för det man tänker, tycker och känner, det är ens egen åsikt och man har rätt att utrycka den även om människorna runt omkring den inte håller med. Dem har också rätt att ha en egen åsikt. Dock ska man ju tänka på hur man framför den, skulle jag till exempel säga den på ett aggressivt sätt så skulle säkerligen fler tolka den på fel sätt, alltså inte på de sättet det var meningen att den skulle tolkas! Skulle man framför den på ett mer lungt, posetivt och tydligt sätt skulle nog det flest också tolka saken på de sättet.
Om jag nu tycker om en person på DET sättet så är det i mitt huvud självklart att jag inte vill se personen ifråga må dåligt och i de här fallet, frysa. Då är den första tanken som kommer till mitt huvud att jag borde gå fram till den och krama den eller göra någonting annat för att få den att bli varm(Eftersom det handlar om att frysa i detta fall). Hade det handlat om någoting annat som gjort att den mått dåligt hade jag med all säkerhet velat göra allt för att få den att må bättre igen, jag står liksom inte ut med att se den peronen må dåligt. När den personen är glad och skrattar så kan jag vara glad osv.
De här är bara några exempel på hur det kan kännas för MIG men det är just det, det är hur det känns för mig. Hade någon annan skrivit detta hade det kunnat se ut på ett helt annat sätt eftersom alla inte tycker, tänker och känner olika i olika sitvationer.
Det finns aldrig något rätt eller fel i att känna olika saker, du kan hata någon och du kan älska någon medans nästa perosn känner på ett helt annat sätt. Den kan älska en person som du hatar och det är helt okej för det är den personens känslor, inte dina! Jag styr över mina egna känslor och får ändra på dem hur mycket jag vill, jag får känna vad jag vill, jag får vara vän med vem jag vill, jag får hata vem jag vill och jag får älska vem jag vill. Dem enda sakerna jag måste komma ihåg är att:
1. Att hålla de elaka känslorna för mig själv och inte låta dem komma ut i så stor mängd att jag sårar folk, jag behöver inte direkt gå fram till den personen jag hatar och krama den eller bjuda den på bio men jag behöver ju inte heller bete mig som om den har rabies eller något liknade. Jag kan helt enkelt vara neutral mot den.
2. Att jag låter alla andra ha sina egena känslor och respekterar dem för det bara dem gör det samma mot mig!
Jag förstår er fullständigt om ni inte fattar poängen med de här inlägget eller om ni helt enkelt inte orkar läsa igenom det. Jag vet nog igentligen knappt själv vad jag har lyckats satt ihop för något, jag vet självklart vad inlägget gäller men hur det blev igentligen och allting sådant det har jag ingen aning om! Jag är bara glad att få skriva det känner just nu!
De jag vill säga med det här inlägget är helt enkelt att man ska reepektera andra för den dom är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide